Asiakkailta ja
henkilökunnalta saatu palaute on yrityksen ja kaupungin paras ja
halvin kehitysmoottori. Valitettavasti tätä eivät kaikki osaa
hyödyntää. Juttelin 22.4. klo 8.30 Sataman roskakorien tyhjentäjän
kanssa. Hän kertoi että häneltä ei ole kyselty millaiset
roskakorit täällä toimisivat. Jos olisi kyselty, tällaisia ei
olisi hankittu. Nämä ovat, varsinkin kesällä, liian pieniä ja
avoimia. Yöllä lokit tyhjentävät roskakorin sisällön
ympäristöön ja jos tuulee ne leiviää kauas. Aamulla sitten
roskakorien tyhjentäjä kerää roskat yksitellen muovipussiinsa.
Toisenlaisilla roskakoriratkaisuilla roskien kerääjän työaika
lyhenisi kymmeniä tunteja kuukaudessa. Olen tästä asiasta antanut
myös palautetta ja ideoita vastaaville virkamiehille. Viesteihin ei
ole vastattu.
Olen esittänyt ja
ideoinut vuosia käyttämättömänä olleen Kariniemen kesäteatterin
henkiin herättämistä. Ympäristöpääkaupungin kunniaksi olen
esittänyt vapaaehtoista organisaatiota kaupaunginosittain roskien
keräämiseen puistoista ja katujen varsilta. Tarjoiduin itse
koordinaattoriksi kerääjien ja kaupungin välille. Vastauksia ei
ole kuulunut. Näyttää siltä että virkamiehet luulevat että
viisaus on vain heillä, kaupunkilaisten ja henkilökunnan kuuntelu
vie vai turhaa aikaa. On sentään yksi myönteinen poikkeus,
esittämäni sataman kunto-näköalaportaat toteutunee naapurien
valituksista huolimatta. Hienoa. Yhdessä olemme enemmän.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti