keskiviikko 22. huhtikuuta 2020

Palaute hyvä kehitysmoottori






Asiakkailta ja henkilökunnalta saatu palaute on yrityksen ja kaupungin paras ja halvin kehitysmoottori. Valitettavasti tätä eivät kaikki osaa hyödyntää. Juttelin 22.4. klo 8.30 Sataman roskakorien tyhjentäjän kanssa. Hän kertoi että häneltä ei ole kyselty millaiset roskakorit täällä toimisivat. Jos olisi kyselty, tällaisia ei olisi hankittu. Nämä ovat, varsinkin kesällä, liian pieniä ja avoimia. Yöllä lokit tyhjentävät roskakorin sisällön ympäristöön ja jos tuulee ne leiviää kauas. Aamulla sitten roskakorien tyhjentäjä kerää roskat yksitellen muovipussiinsa. Toisenlaisilla roskakoriratkaisuilla roskien kerääjän työaika lyhenisi kymmeniä tunteja kuukaudessa. Olen tästä asiasta antanut myös palautetta ja ideoita vastaaville virkamiehille. Viesteihin ei ole vastattu.

Olen esittänyt ja ideoinut vuosia käyttämättömänä olleen Kariniemen kesäteatterin henkiin herättämistä. Ympäristöpääkaupungin kunniaksi olen esittänyt vapaaehtoista organisaatiota kaupaunginosittain roskien keräämiseen puistoista ja katujen varsilta. Tarjoiduin itse koordinaattoriksi kerääjien ja kaupungin välille. Vastauksia ei ole kuulunut. Näyttää siltä että virkamiehet luulevat että viisaus on vain heillä, kaupunkilaisten ja henkilökunnan kuuntelu vie vai turhaa aikaa. On sentään yksi myönteinen poikkeus, esittämäni sataman kunto-näköalaportaat toteutunee naapurien valituksista huolimatta. Hienoa. Yhdessä olemme enemmän.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti