ABC-liikennemyymälän
merkitys alueelle?
ABC on
Suomen suurin ja menestyvin liikennemyymäläketju. Aikaisemmin oli huoltoasemia,
nyt ne ovat liikennemyymälöitä. ABC on perustettu 1998, nyt yli 100
liikennemyymälää ja yli 320 automaattiasemaa. Sen menestyminen perustuu hyvään
liikepaikkaan, tontilla on vain yksi omistaja ja monenlaisia autoilijan ja
lähiseudun tarvitsemia palveluja; ruokakauppa, ravintola, polttoainejakelu,
erikoisliikkeitä, usein Alko, apteekki ja CarWash. Tätä konseptia muutamat
kateelliset eivät sulata ja he virittävät epäsopua osuuskaupan ja yrittäjien
välille. Väittävät että hyvä liikepaikka on saatu kepulikonstein, jos näin
olisi siitä olisi varmaan valitettu ja kauppa purettu tai määrätty isot sakot.
Näin ei ole tapahtunut. Kaikki on tapahtumat voimassa olevien lakien ja
säädösten mukaan. Yhdessä olemme enemmän ja vahvempia, yrittäjät ja osuuskaupan
ABC Liikennemyymälä. Olen saanut olla mukana synnyttämässä ABC ketjua.
Jos
katsotaan mitä hyötyä esimerkiksi Heinolalle on ollut, yli kymmenen vuotta
sitten rakennetusta ABC liikennemyymälästä; ABC:n luomaa ja synnyttämää
liikennevirtaa hyödyntää kiinteistössä seitsemän yksityistä yritystä,
pihapiirissä viisi yritystä. Liikekeskus työllistää yli 100 henkeä,
ammattilaista. Tämä konsepti saa aikaan sen, että viereisen moottoritien
tuhansista kulkijoista moni poikkeaa Vuohkallion liikekeskukseen ABC:lle,
Heilaan, Tokmanille. Tämä yhä kasvava asiakasvirta ohitustieltä tuo Heinolalle
veroeuroja lisää joka päivä. Nämä ovat myös merkittäviä lähipalveluja
lähiseudun paikallisille asukkaille ja ovat merkittävä houkutun uusille
asukkaille. Siis yhdessä olemme enemmän.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti