perjantai 25. elokuuta 2017

Yksi selviytymistarina

                                                                                                     

Olen syntynyt Suomen Urheiluopistolla Vierumäellä, maanviljelijän poikana, sota aikana siellä oli sotilassairaala, jossa naapuriemännät kävivät synnyttämässä. Syntymäpaikka on kannustanut  minua aina huolehtimaan kunnostani liikunnan avulla. Vuosittain ”Suomi juoksussa” ja Cooperin teisteissä (vielä 50v. 3050m) kuntopoluilla ja hiihtoladuilla. Tästä huolimatta sairastuin 55- 60 vuosieni välissä ensin ykköstyypin diabetekseen ja sitten syöpään. Lääkäri sanoi että tilastojen mukaan viiden vuoden päästä puolet on haudassa. Löin vetoa lääkärin kanssa että minä olen siinä puolikkaassa joka ei ole haudassa. Eli pääsin jatko-ajalle ja nyt olen kohta 73v. Seuraavassa syitä jotka mielestäni tämän mahdollistivat:

1.Meilahden sairaalan lääkärien ammattitaito ja hoitajien luoma lämmin ja positiivinen ilmapiiri. Kiitos.

2.”Yläkerran Herran” antama lisäaika ja paljon tehtäviä jotka on suoritettava ennen lähtöä, lähimmäisten auttaminen, yksinäisten piristäminen, vertaistuen antaminen, lastenlasten tukeminen, hiljaisen tiedon jakaminen. Kiitos.

3.Koivunmahla-rapanperimehu ja brasisialainen puutee, joita Mantsin Makien perustajarouva suositteli. Hän sai itselleen aikanaan lisäaikaa näillä samoilla ”lääkkeillä”, hän uskoi niihin. Kiitos.

4.Ensimmäisen lapsenlapseni syntymä ja hänen antama toivo. Toivoin että näkisin kun hän menee kouluun, sen päivän näin, seuraavaksi toivoin näkevänä kun hän pääsee ripille, sekin päivä tuli vastaan.  Hän on nyt 18v. Nyt toivon että voisin todistaa hänen vihkiäisiään. Pitää olla toivoa. Kiitos lapsenlapset.

5.Nykyinen elämänkumppanini on ”hoitanut” minua hyvin hellästi , kannustavasti ja tilaa antaen. Hän kannustaa minua liikkumaan, syömään terveellisesti ja hommaa puuttuvat vitamiinit. Kiitos.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti