torstai 17. elokuuta 2017

Positiivinen asenne käyttöön


Lahdessa mietitään nyt liikaa vain leikkauksia ja säästöjä. Kustannuksia voidaan myös säästää tuottamalla nykyiset palvelut toisella, uudella tavalla. Pitää myös miettiä miten tuloja lisätään. Oikea palveluasenne ja positiivisuus voi myös lisätä tuloja. Myös uudet tapahtumat tuovat välillisesti veroeuroja lisää.

Virkamiesten tulisi muistaa, että he palvelevat kuntalaisia, yrityksiä, matkailijoita, eikä päinvastoin. Me veronmaksajat maksamme heidän palkkansa. Virkamiehen pitää auttaa kuntalaista ja yrittäjää ongelmissaan, eikä vaikeuttaa hänen menestymistään. Kun alueelle muuttanut uusi yrittäjä kysyi sataman virkamieheltä vuosikalenteria tapahtumista ja saa vastaukseksi ”katso ilmoitustaululta siellä ne ovat aina kuukausi kerrallaan, ei ole vuosikalenteria”. Tapaaminen päättyi siihen, sillä hänellä näytti olevan tärkeämpi keskustelukumppani. Yrittäjä oli varannut häneltä keskusteluajan kuukautta aikaisemmin ja tarkoitus oli keskustella sataman kehittämisestä, uusista tapahtumista, veneiden säilytyspaikan siisteydestä, yrittäjien, yhdistysten ja kaupungin yhteistyöstä. Tällaisella virkamiehen asenteella ei kaupunkia eikä satamaa kehitetä. Onneksi on paljon positiivisia asiakaspalvelukokemuksia. Kaupungin päättäjien pitäisi enemmän kiinnittää huomiota valittujen vastuuhenkilöiden asiakaspalvelu- ja yhteistyötaitoihin.

Jos ja kun kaupungin asukkailla, yrittäjillä on jotakin myönteistä kerrottavaa kaupungista, kertokaa se suurella äänellä muille Suomalaisille facebookissa, yleisönosastoilla, tapaamisissa. Jos ja kun on moitittavaa, kehitettävää kertokaa se heti suoraan asianomaiselle virkamiehelle, päättäjälle. Jos tämä ei auta, sitten vasta julkisuuteen. Näin toimien parannamme kotikaupunkimme mainetta, tunnettavuutta. Tämä auttaa ja rohkaisee uusien veronmaksajien muuttoa Lahteen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti