maanantai 17. toukokuuta 2021

 



Kuka saa kirjoittaa paikallislehteen?

Eräs tunnettu heinolalainen yrittäjä on sitä mieltä, että Itä-Häme lehden yleisönosastolle saavat kirjoittaa vain Heinolassa asuvat. Siksi minunkin kirjoituksiani ei saisi julkaista koska asun Lahdessa. Hän soitti minulle ja antoi palautetta ja kysyi miksi, kirjoitan Heinolan paikallislehteen. Olen syntynyt Vierumäen Urheiluopistolla, Heinola on koulukaupunkini, olen asunut työurani jälkeen yli kymmenen vuotta Heinolassa, käyn nykyisin Heinolassa lähes joka viikko, terveyskeskuksessa, hautausmaalla, torilla, parturissa, kenkäkaupassa, S-Marketissa, kukkakupassa jne. Minulla on lähes 40v kokemus liikealan johtotehtävissä eri puolella Suomea, myös Heinolan liike-elämästä. Yrittäjän esittämällä perusteella ei Heinolan ympäristössä asuvat mökkiläisetkään saisivat antaa palautetta paikallislehden sivuilla. Kyllä paikallislehden päätoimittaja ratkaisee mitkä jutut julkaistaan ja mitkä ei. Päätoimittajan on huomioita koko lukijakunta levikkialueella ja arvioida kirjoittajan tietojen oikeellisuus, painavuus ja ajankohtaisuus. Näin vaalien alla kirjoittajista on ruuhkaa, minä en ole kunnallisvaalien ehdokas ja minä kirjoitan vaalien välilläkin. Olen paikallislehden lukija.

PS. Hänen oma julkaisematon kirjoituksensa koski Prisman tulon vastustamista Citymarketin viereen. Hän haluaisi Prisman keskustaan. Yli kymmenen vuotta sitten Prisma oli tulossa keskustaan, mutta silloinen kaupungin johto ja päättäjät eivät halunneet sitä edistää. Hämeenmaa neuvotteli kolme vuotta kaupungin kanssa tuloksetta ja valitsi toisen sijoituspaikan.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti