Juhlapuheissaan kaupungin johto kehottaa ottamaan yhteyttä,
antamaan palautetta ja kehittämisideoita.
Valitettavasti tämä ei toimi käytännössä. Lähetin viime
vuoden lokakuussa kehittämisideoita ja palautetta kaupunginjohtajalle,
konsernijohtajalle ja kehitysjohtajalle. Tähän päivään mennessä ei ole kuulunut
mitään. Olisin odottanut että vaikka sihteeri olisi kiittänyt palautteesta ja
kertonut että niitä tullaa käsittelemään. Tuntuu siltä että vain virkamiehiltä
tulleet kehittämisideat etenevät. Kaupungintalolla ajatellaan että vain siellä
on viisaus kaupungin kehittämiseen. Virkamiehet ovat kaupunkilaisten,
veronmaksajien palveluksessa, eikä päinvastoin. Tämä Seurahuoneen ja Sokoksen
yhdistävän sillan tai tunneli-idean kommentointi osoittaa tämän päivän
virkamiesten asennetta. Tuomitaan ennen kuin tutkitaan, koska idea ei ole
virkamiehiltä vaan veronmaksajalta. Poikkeuksiakin on. Uusi elinkeinopäällikkö ja tapahtumapäällikkö ovat tarttuneet palautteeseeni ja kehittämisideoihini oikella asenteella. Toivottavasti tämä asenne leviää sinne johtajaportaaseenkin.
Jos me olisimme aikanaan S- Ryhmässä ajatelleet samalla
tavalla, kehitystä ja nousua ei olisi tapahtunut. Me kuuntelimme ja
haastattelimme asiakkaita tarkalla korvalla sillä asiakkaan palaute on
yrityksen paras kehitysmoottori. Kun asiakkaat huomaavat että heitä
kuunnellaan, sitoutuminen ko. yritykseen vahvistuu. Tämä käytäntö toimii myös
kaupungissa, jos sitä halutaan käyttää.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti