keskiviikko 3. tammikuuta 2018

Lahden virkamiesten ylimielisyys




Juhlapuheissaan kaupungin johto kehottaa ottamaan yhteyttä, antamaan palautetta ja kehittämisideoita.

Valitettavasti tämä ei toimi käytännössä. Lähetin viime vuoden lokakuussa kehittämisideoita ja palautetta kaupunginjohtajalle, konsernijohtajalle ja kehitysjohtajalle. Tähän päivään mennessä ei ole kuulunut mitään. Olisin odottanut että vaikka sihteeri olisi kiittänyt palautteesta ja kertonut että niitä tullaa käsittelemään. Tuntuu siltä että vain virkamiehiltä tulleet kehittämisideat etenevät. Kaupungintalolla ajatellaan että vain siellä on viisaus kaupungin kehittämiseen. Virkamiehet ovat kaupunkilaisten, veronmaksajien palveluksessa, eikä päinvastoin. Tämä Seurahuoneen ja Sokoksen yhdistävän sillan tai tunneli-idean kommentointi osoittaa tämän päivän virkamiesten asennetta. Tuomitaan ennen kuin tutkitaan, koska idea ei ole virkamiehiltä vaan veronmaksajalta. Poikkeuksiakin on. Uusi elinkeinopäällikkö ja tapahtumapäällikkö ovat tarttuneet palautteeseeni ja kehittämisideoihini oikella asenteella. Toivottavasti tämä asenne leviää sinne johtajaportaaseenkin.

Jos me olisimme aikanaan S- Ryhmässä ajatelleet samalla tavalla, kehitystä ja nousua ei olisi tapahtunut. Me kuuntelimme ja haastattelimme asiakkaita tarkalla korvalla sillä asiakkaan palaute on yrityksen paras kehitysmoottori. Kun asiakkaat huomaavat että heitä kuunnellaan, sitoutuminen ko. yritykseen vahvistuu. Tämä käytäntö toimii myös kaupungissa, jos sitä halutaan käyttää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti