keskiviikko 20. maaliskuuta 2024

 



Maailman paras, miksi ei maailman halutuin?

Suomi on maailman onnellisin maa, Suomessa on maailman puhtain ilma ja vesi. Suomi on jääkiekon maailmanmestari. Tamperelaiset markkinoinnin ammattilaiset kertoivat että 170 matkanjärjestäjää eri puolilta maailmaa eivät tiedä missä Tampere sijaitsee, mutta lähes kaikki tietävät, että Suomi on maailman onnellisin maa, jo monta vuotta. Miten tätä on hyödynnetty Suomen markkinoinnissa? Tampere on tehnyt jo paketteja onnellisuusteeman ympärille, saunaan, metsäretkiin, vesistöön, jääliikuntaan jne. Tämän lisäksi Suomen koulutusjärjestelmä kiinnostaa muita maita. Meillä on puhdasta luontoa, lunta ja tuntureita, järvikaloja ja terveellisiä metsämarjoja. Miksi emme osaa hyödyntää näitä tämän päivän vahvuuksia? Joulupukkiteema ei puhuttele kaikkia haluttuja kohderyhmiä. Eikö maailmankansalaisia, perheitä juuri nämä asiat kiinnosta; onnellisuus, puhdas ilma, vesi, luonto, turvallisuus ja lasten tulevaisuus. Onko näitä teemoja hyödynnetty, kun hankitaan työntekijöitä perheineen ulkomailta? Hallituksen kannattaisi teettää näistä teemoista uusi Suomen markkinointivideo, jota yrityksetkin työtekijähankinnoissaan hyödyntäisi.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti