Maailman
paras, miksi ei maailman halutuin?
Suomi on
maailman onnellisin maa, Suomessa on maailman puhtain ilma ja vesi. Suomi on
jääkiekon maailmanmestari. Tamperelaiset markkinoinnin ammattilaiset kertoivat
että 170 matkanjärjestäjää eri puolilta maailmaa eivät tiedä missä Tampere
sijaitsee, mutta lähes kaikki tietävät, että Suomi on maailman onnellisin maa,
jo monta vuotta. Miten tätä on hyödynnetty Suomen markkinoinnissa? Tampere on
tehnyt jo paketteja onnellisuusteeman ympärille, saunaan, metsäretkiin,
vesistöön, jääliikuntaan jne. Tämän lisäksi Suomen koulutusjärjestelmä
kiinnostaa muita maita. Meillä on puhdasta luontoa, lunta ja tuntureita,
järvikaloja ja terveellisiä metsämarjoja. Miksi emme osaa hyödyntää näitä tämän
päivän vahvuuksia? Joulupukkiteema ei puhuttele kaikkia haluttuja kohderyhmiä.
Eikö maailmankansalaisia, perheitä juuri nämä asiat kiinnosta; onnellisuus,
puhdas ilma, vesi, luonto, turvallisuus ja lasten tulevaisuus. Onko näitä
teemoja hyödynnetty, kun hankitaan työntekijöitä perheineen ulkomailta?
Hallituksen kannattaisi teettää näistä teemoista uusi Suomen markkinointivideo,
jota yrityksetkin työtekijähankinnoissaan hyödyntäisi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti