Vähemmistö
valittajista näkyy enemmistönä medioissa
Kun
synnytetään jotakin uutta, erilaista, on aivan luonnollista, että virheitäkin
sattuu. Virheistä opitaan, asiakkaiden
ja henkilökunnan palautteista opitaan. Palautteiden ja tutkimusten avulla kehitetään
ja parannetaan toimintaa. Harva on seppä syntyessään. Näyttää siltä, että
esimerkiksi Harjun Terveys Oy:n palveluja arvostellaan osittain poliittisin
perustein. Ei haluta hyväksyä, että osan palveluista tuottaa yhteinen yritys
paremmin ja kustannustehokkaammin kuin perinteinen palvelujentuottaja. Toiseksi
osa valittajista pelkää, että aluevaltuusto lisää palvelujen yksityistämistä.
Tällä kielteisellä kirjoittelulla halutaan vaikuttaa tuleviin aluevaltuuston
päätöksiin. Meidän perheellämme on vain myönteisiä kokemuksia Harjun Terveyden
palveluista. Parhaillaan on menossa Suomessa vuosisadan Sote-uudistus. On
varmaan, että kaikki ei mene heti maaliin. Pitää kuunnella isolla korvalla
asiakkaita ja henkilökuntaa ja tehdä tarvittavia korjausliikkeitä. Kehitystä ei
tapahdu ilman muutosta. Palaute on yrityksen paras ja halvin kehitysmoottori.
Toinen
vastaavanlainen valituksen kohde on Hämeenmaan ja kaupungin suunnittelema
Aleksin ylittävä siltasuunnitelma. Tässä hankkeessa on myös laajasti kuultu
kaupunkilaisia ja he ovat voineet vaikuttaa suunnitelmiin. Ei silti haluta
ymmärtää hankkeen merkitystä yrittäjälle, kaupungille ja matkailijoille. Osa
valittajista vastustavat hanketta kauppapoliittisista ja poliittisista syistä. Tässäkin
valittajat ovat vähemmistönä, mutta heidän äänensä kuuluu ja näkyy vahvemmin. Kaikkia päätöksiä ei voida tehdä torilla huutoäänestyksellä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti