keskiviikko 16. helmikuuta 2022

 



Vähemmistö valittajista näkyy enemmistönä medioissa

Kun synnytetään jotakin uutta, erilaista, on aivan luonnollista, että virheitäkin sattuu.  Virheistä opitaan, asiakkaiden ja henkilökunnan palautteista opitaan. Palautteiden ja tutkimusten avulla kehitetään ja parannetaan toimintaa. Harva on seppä syntyessään. Näyttää siltä, että esimerkiksi Harjun Terveys Oy:n palveluja arvostellaan osittain poliittisin perustein. Ei haluta hyväksyä, että osan palveluista tuottaa yhteinen yritys paremmin ja kustannustehokkaammin kuin perinteinen palvelujentuottaja. Toiseksi osa valittajista pelkää, että aluevaltuusto lisää palvelujen yksityistämistä. Tällä kielteisellä kirjoittelulla halutaan vaikuttaa tuleviin aluevaltuuston päätöksiin. Meidän perheellämme on vain myönteisiä kokemuksia Harjun Terveyden palveluista. Parhaillaan on menossa Suomessa vuosisadan Sote-uudistus. On varmaan, että kaikki ei mene heti maaliin. Pitää kuunnella isolla korvalla asiakkaita ja henkilökuntaa ja tehdä tarvittavia korjausliikkeitä. Kehitystä ei tapahdu ilman muutosta. Palaute on yrityksen paras ja halvin kehitysmoottori.

Toinen vastaavanlainen valituksen kohde on Hämeenmaan ja kaupungin suunnittelema Aleksin ylittävä siltasuunnitelma. Tässä hankkeessa on myös laajasti kuultu kaupunkilaisia ja he ovat voineet vaikuttaa suunnitelmiin. Ei silti haluta ymmärtää hankkeen merkitystä yrittäjälle, kaupungille ja matkailijoille. Osa valittajista vastustavat hanketta kauppapoliittisista ja poliittisista syistä. Tässäkin valittajat ovat vähemmistönä, mutta heidän äänensä kuuluu ja näkyy vahvemmin. Kaikkia päätöksiä ei voida tehdä torilla huutoäänestyksellä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti