Heinolaan halutaan lisää pysyviä
asukkaita, lapsiperheita. Mutta messuilla, näyttelyissä, mediassa
mainostetaan vain kesäteatteria. Kesäteatteri tunnetaan jo ympäri
Suomea, nyt kannattaisi miettiä mainoskomseptia uudestaan. Miksi
messuilla ei tuoda vahvemmin esille Heinolan vahvuuksia
asuinpaikkana? Siellä voisi olla esillä suuri Heinolan kartta josta
näkyvät vesistöt, puistot kaupunginosat, kylät, nähtävyydet
jne. Yleisölle kilpailu ”Jos harkitsisit muuttoa Heinolaan, mikä
asuinalue kiinnostaisi?” vastanneiden kesken arvotaan
kesäteatterilippuja ja saatuja osoitteita hyödynnetään
jatkomarkkinoinnissa. Kartan edessä olisi myös yksi
kiinteistövälittäjä kertomassa ja esittelemässä vapaina olevia
asuntoja asiakkaan haluamassa asuinympäristössä. Harva on
Heinolaan muuttanut kesäteatterin takia.
Viime aikoina Heinolaan muuttaneet
kertovat syyksi; ihmisen kokoinen kaupunki, kaikki lähellä,
sijainti, luonto, kadut talvella auki, puhdas ilma, liikuntapalvelut
myös senioreille, turvallisuus, edulliset asunnot jne.
Vastaavalla messukonseptilla
esiteltäisiin Heinolaa Kesäteatterivieraille ennen ohjelman alkua
ja ohjelman loputtua. Samaa konseptia voidaan hyödyntää myös
vilkkaana kesäviikonloppuna Citymarketin, Tähtihovin ,Matkakeitaan
ja ABC:n asiakkaille
Asiakkaiden hankinta tapahtumiin,
esittelyihin maksaa paljon, Miksi ei siis hyödynnetä niitä
tuhansia asiakkaita kauppakeskuksissa ja liikennemyymälöissä. Jos
vaikka joka sadas asiakas pysähtyy ja ja on kiinnostunut
esittelystä, tavoitamme yhden päivän aikana satoja kiinnostuneita.
Kipailun kautta meillä on myös kiinnostuneiden yhteystiedot
hyödynnettävissä.
Vastaavaa ideaa tarjosin vuosia sitten
autokauppiaille. Aluksi tyrmättiin, mutta nyt monet hyödyntävät
valmiita asiakasvirtoja. Toivon että Heinolan kaupunki ja
kiinteistävälittäjät löytävät tästä ideasta yhteisen
sävelen. Kannattaa myös muistaa, että jokainen heinolalainen on
Heinolan paras pr-henkilö. Hyvä kello kauas kuuluu!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti