lauantai 22. heinäkuuta 2017

Tunteet ja palaute


Johtajallakin pitää olla tunteet, sillä silloin hän voi aistia ja kokea miten tehdyt päätökset vaikuttavat ja tuntuvat henkilökunnasta ja asiakkaista. Silloin hän osaa myös ottaa vastaan palautetta. Johtajan pitää osata asettaa itsensä henkilökunnan ja asiakkaiden ”housuihin”, jolloin hän voi ennakoida reaktiot ja varautua niihin.


Johtaja jolla on tunteet, kuuntelee asiakaspalautetta, kiittää palautteesta ja katsoo peiliin ja toteaa” miten minä voisin tehdä tämän vielä paremmin”. Johtaja jolla ei ole tuntumaa henkilöstöön, asiakkaisiin ryhtyy heti selittelemään palautteen antajalle. Palautteen antaja kokee että vika olikin hänessä, hän ei ollut  tarpeeksi fiksu ymmärtämään. Johtajan pitää ennen päätöstä osata ajatella miten henkilökunta ja asiakkaat reagoivat asiaan. Palaute on yrityksen paras ”kehitysmoottori”.

Näiden periaatteiden noudattaminen näkyy tuloksissa. Kokemusta on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti