keskiviikko 12. lokakuuta 2016

Vaalikuume nousee


Jäin Heinolan kaupungin luottamustoimista pois viime vuonna, perusteena ikä yli 70v, sairaudet (syöpä ja 1-tyypin diabetes). Nyt kuitenkin pari puoluetta on jo kysynyt ehdokkaaksi seuraaviin kuntavaaleihin. Kertovat että minulla on niin hyviä kehittämisideoita että minun pitäisi olla valtuustossa. Minä totesin että Teillä oli kuusi vuotta aikaa tukea minun ehdotuksiani, mutta merkittävää tukea ei tullut. Miten on mahdollista että puolue nyt olisi minua tukemassa kun näyttää siltä että samat naamat ovat edelleen puolueen johdossa ja SDP-Kokoomus akseli näyttää olevan elossa.

Jos lähtisin mukaan, se olisi vain Heinolan parhaaksi, ei oman edun eikä vaikutusvallan takia. Esimerkiksi SDP-Kokoomus akseli pitäisi purkaa, valtuustoon 30 valtuutettua, lautakunnan jäseniksi valitaan vain valtuutettuja ja varavaltuutettuja ja lautakuntien puheenjohtajat ovat hallituksen jäseniä. Hallitukseen ei valita henkilökunnan edustajia, henkilöstöä edustaa hallituksessa pääluottamusmies. Kaupungin virkamiesorganisaatiota madalletaan kahdella portaalla eli johtajia ja päälliköitä vähennetään, vastuualueita ja lautakuntia yhdistetään. Uutena lautakuntana yrittäjistä muodostettava elinkeinolautakunta. Kaupungin lakimies laatii sellaisia tarjouspyyntöjä jotka mahdollistavat paikallisten yrittäjien käytön. Kaupungin kiinteistömassaa ei enää kasvateta, suositaan vuokratiloja, esimerkiksi terveysliikuntakaupungin liikuntalukiolle löytyvät hyvät tilat Suomen Urheiluopistolta. Näitä esityksiä kyselijät sanoivat myös kannattavansa. Millä perusteella minun nyt pitäisi uskoa heitä? Näin ennen vaaleja heitä kiinnostaa vain minun avullani saatavat yli 200 ääntä. Vaalien jälkeen lupaukset unohtuvat, kuten niin monta kertaa aikaisemmin. Päättäjäpaikkojen jaossa ei vaikutakaan äänimäärät vaan puolueen hyväksi tehty työ ,oma etu ja kaverin etu. Jostakin syystä Heinolan etu unohtuu. Uskon että minulle ei voida antaa niin sitovaa lupausta edellä mainittujen kehittämistoimenpiteiden toteutumiseen joka saisi minut pyörtämään aikaisemmat päätökseni. Heinolan kannalta valitettavaa. Kehitystä ei tapahdu ilman muutosta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti