Eikö Suomen liikennepoliittiset tavoitteet tulisi olla:
1.Joukkoliikenteen käytön lisääminen, 2.Taksien käytön lisääminen, 3.Oman auton
käytön vähentäminen? Jos näin on, eikö nämä samat tavoitteet sovi nykyisille
taksinkuljettajille ja tuleville Uber- kuljettajille? Mielestäni sopii. Miksi
sitten riidellään ja tehdään vastakkainasetteluja. Eikö olisi syytä mennä
samaan neuvottelupöytään viranomaisten kanssa ja miettiä yhdessä miten
yhteisiin tavoitteisiin päästään.
Esimerkki kaupasta. Parikymmentä vuotta sitten eräässä
osuuskaupassa suojeltiin omaa leipoa niin että ei sallittu kaupan valikoimiin
muiden leipomoiden tuotteita. Kun järki voitti ja valikoimia laajennettiin
muiden leipomoiden kärkituotteilla, leipäosaston myynti kasvoi ja siinä samalla
omankin leipomon tuotteiden myynti kasvoi. Uskon että sama kehitys on mahdollista
myös taksinkäytössä. Uberin avulla saadaan uusia taksinkäyttäjiä ja sitä kautta
myös perinteisten taksien käyttö kasvaa. Veronmaksajien liikkuminen helpottuu,
vaihtoehtoja tulee lisää, oman auton käyttö vähenee Ruuhka-Suomessa ja työllisyys
paranee. Kehitystä ei tapahdu ilman muutosta. Kannattaa ottaa myötäote
muutokseen, eikä vastustaa sitä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti