Olen monta vuotta esittänyt
yleisökirjoituksissa ja keskusteluissa kaupungin virkamiesten kanssa
vaihtoehtoja Heinolan keskustan kehittämiseen. Esitykset eivät ole
edenneet, ilmeisesti esittäjä on väärä henkilö.Yksi vaihtoehto
on moottoritieltä ABC:lle ja Citymarkettiin (ja myöhemmin Prismaan)
poikkeavien asiakkaiden ohjaaminen keskustan kautta takaisin
moottoritielle. Tähän yksi väline on nykyaikaiset LED-valotaulut.
Kysyn alkuvuodesta kaupungin elinvoimajohtajalta kaupungin
kiinnostusta hankkeeseen. Kaupunki ei ole kiinnostunut hankkeen
tukemisesta, mutta voisi varata yhden mainospaikan jos sellainen
tulisi. En masentunut vaan jatkoin yhteistyökumppanin etsimistä.
Yhteistyökumppaniksi löytyi Esadigital Oy. Neuvottelimme ja sovimme
3.6.2019 kaupungin teknisen toimen kanssa sijoituspaikat joissa
hankkeen tavoite toteutuisi. Kaupungin edustajat lupasivat
luonnostella vuokrasopimuksen ja viedä sen kesäkuun lautakunnnan
kokoukseen. Hankkeesta ei ole mitään kuluja kaupungille, vaan
pientä vuokratuloa ilmaisten mainosten muodossa. Esitystämme ei
käsiteltykään lautakunnan kokouksessa koska elinkeinojohtajalla
oli Lahden Pelicansin LED-tauluhanke moottoritien varteen ja kun
siihen ei ELY keskus lupaa myönnä, hän halusi taulun luvalliseen
paikkaan. On ihmeellistä miksi Lahden Pelicansin hanke kiinnosti
enemmän elivoimajohtajaa kuin Heinolan keskustan kehittämistä ja
yrittäjiä tukeva hanke. Tietääkseni Pelicansin taulu ei ohjaa
asiakkaita Heinolan keskustaan koska siihen myydään mainoksia koko
Suomen ja Lahden alueelta. Väitetään että Pelicans hanke
välillisesti tukee myös Peliittoja, hyvä niin. Toivottavasti
molemmat hankkeet toteutuvat. Aika kuluu ja keskustan liikkeet kärsivät asiakaspulasta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti