Mihin perustuu Heinolan väkiluvun kasvutavoitteet? Se ei
ainakaan näy riittävästi markkinoinnissa. Ollaan ulkona Päijät-Hämeen kuntien yhteisestä
markkinoinnista, ei olla mukana tulevilla Raksa messuilla Lahdessa 9-11.3.2018 jne. Messuilla ovat mukana mm. Lahti, Orimattila, Hollola, Asikkala ja Iitti.
Heinola ei halua hyödyntää yhteistyön voimaa ja näkyvyyttä. Heinola on valinnut
strategiakseen eristäytymisen, yksin yrittämisen. Tämä strategia näkyy jo nyt
väkiluvun vähenemisenä ja keskustan tyhjinä liiketiloina.
Kaupungin tulevat tontit, nykyiset rakentamattomat tontit ja
yksityisten rakentamattomat tontit (kerrostalo, rivitalo, omakotitalo, vapaa-ajan
tontit ja teollisuushallitontit) pitää kerätä yhteen ja niitä pitää markkinoida
yhdessä kiinteistövälittäjien kanssa. On annettava kuva että Heinolasta löytyy
tontti joka lähtöön ja moneen tarpeeseen. Yksin ”Rokkirannan” tonttien
markkinointi ei riitä ei puhuttele. Raksa messut olisi ollut yksi hyvä paikka
tuoda esille Heinolan vahvuuksia rakentamisesta kiinnostuneille. Tätä Lahden
naapuruutta ovat onnistuneesti jo hyödyntäneet
Hollola ja Asikkala.
Jos tähän yhteiseen tonttitarjontaa lisätään Heinolan
vahvuudet, sijainti, yhteydet, luonto, vesistö, ihmisenkokoinen terveysliikuntakaupunki,
tulevat terveet puukoulut, olisi saatu ylivoimainen esittelypaketti messuillekin
ja muuhun markkinointiin. Suomen Urheiluopistolla käy vuosittain tuhansia
perheitä muualta Suomesta ja he viihtyvät hyvin Vierumäellä muutamia viikkoja
vuodessa. Heistä voisi löytyä myös pysyvästi Heinolan seudulle muuttavia. Miten
Heinola markkinoi itseään Vierumäellä? Syvempää yhteistyötä kaivataan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti