maanantai 5. maaliskuuta 2018

Heinolan markkinointi?





Mihin perustuu Heinolan väkiluvun kasvutavoitteet? Se ei ainakaan näy riittävästi markkinoinnissa. Ollaan ulkona Päijät-Hämeen kuntien yhteisestä markkinoinnista, ei olla mukana tulevilla Raksa messuilla Lahdessa 9-11.3.2018 jne. Messuilla ovat mukana mm. Lahti, Orimattila, Hollola, Asikkala ja Iitti. Heinola ei halua hyödyntää yhteistyön voimaa ja näkyvyyttä. Heinola on valinnut strategiakseen eristäytymisen, yksin yrittämisen. Tämä strategia näkyy jo nyt väkiluvun vähenemisenä ja keskustan tyhjinä liiketiloina.

Kaupungin tulevat tontit, nykyiset rakentamattomat tontit ja yksityisten rakentamattomat tontit (kerrostalo, rivitalo, omakotitalo, vapaa-ajan tontit ja teollisuushallitontit) pitää kerätä yhteen ja niitä pitää markkinoida yhdessä kiinteistövälittäjien kanssa. On annettava kuva että Heinolasta löytyy tontti joka lähtöön ja moneen tarpeeseen. Yksin ”Rokkirannan” tonttien markkinointi ei riitä ei puhuttele. Raksa messut olisi ollut yksi hyvä paikka tuoda esille Heinolan vahvuuksia rakentamisesta kiinnostuneille. Tätä Lahden naapuruutta ovat  onnistuneesti jo hyödyntäneet Hollola ja Asikkala. 

Jos tähän yhteiseen tonttitarjontaa lisätään Heinolan vahvuudet, sijainti, yhteydet, luonto, vesistö, ihmisenkokoinen terveysliikuntakaupunki, tulevat terveet puukoulut, olisi saatu ylivoimainen esittelypaketti messuillekin ja muuhun markkinointiin. Suomen Urheiluopistolla käy vuosittain tuhansia perheitä muualta Suomesta ja he viihtyvät hyvin Vierumäellä muutamia viikkoja vuodessa. Heistä voisi löytyä myös pysyvästi Heinolan seudulle muuttavia. Miten Heinola markkinoi itseään Vierumäellä? Syvempää yhteistyötä  kaivataan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti