Ennakkoluulot
myynnin esteenä
”Ei
pääkaupunkiseutulaiset huoltoasemalla syö”. ”Prisma ei ole hyvä paikka
ravintolalle”. Näitä lausuntoja ovat antaneet mm. HOK-Elannon ravintolalinjan
johtajat. On totta, että pääkaupunkilaiset eivät syö huoltoasemalla, koska
niitä ei enää S-ryhmällä olekaan, ne ovat liikennemyymälöitä, ”tavarataloja”
jossa toimii monitoiminen ravintola (lounas, tilaus, pizza, burgeri, kahvila
jne). Miksi pääkaupunkilaiset sitten syövät mökille mennessä ja palatessaan
esimerkiksi Heinolan ABC-liikennemyymälän ravintolassa? Pääkaupunkiseudulta
puuttuu ulosmenoteiden varrelta ABC-liikennemyymälät, koska ravintolalinjan
johtajilla on vanhentunut käsitys uudenlaisista ”huoltoasemista”. HOK-Elanto
tuli polttoaine- ja huoltamobisnekseen myöhemmin kuin muut alueosuuskaupat,
jolloin hyvät liikepaikat oli jo muut varanneet. Vieläkin ehtii.
Maakuntien
alueosuuskauppojen Prismoissa yleensä on myös ravintola, joka hyödyntää Prisman
asiakasvirtaa. Monella asiakkaalle on se lounasravintola syy tulla Prismaa,
yksi käynti monta asiaa. Tällä hetkellä Prisman asiakasvirtaa hyödyntää
Herttoniemessä viisi yksityisen toimijan ravintolaa. Jos siellä olisi yksi
S-ravintola, lounasravintola-kahvila se hyötyisi merkittävästi vihreästä
kortista ja vahvistaisi myös Prisman menestymistä. Uskon että maaseudun
alueosuuskaupoissa on parempaa yhteistyötä ravintolalinjan ja Prismaketjun
kanssa, HOK-Elannolla on historian rasitteet näköjään vielä pinnalla. Prisma
elättää nyt viittä yksityistä ravintolaa, HOK-Elannon ravintolalinjan
kilpailijaa kun se voisi vahvistaa oman ravintolalinjan menestymistä. Miksi näin ? Esimerkiksi Hämeenmaan Holman ja Launeen Prismoilla on toimivat ravintolakonseptit.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti