Onko yrittäjä
tunnistettava
Torisääntöjenkin
mukaan torikauppiaan yhteystiedot on oltava näkyvästi esillä. Päteekö sama
ravintoloihin ja kauppaketjujen yksiköihin, myymälöihin? Esimerkiksi
HOK-Elannon monessa ketjuyksikössä ei ole yksikön omistajan, toimijan nimeä
Prisma, S-Market, Alepa. Esimerkiksi Lahden seudulla Hämeenmaan yksiköissä on
omistajan nimi ikkunateippauksissa, monesti myös neonvalologo seinällä. Samoin
Lahden seudun ravintoloissa on S-kortti näkyvästi esillä mainonnassa,
ruokalistoissa ja ravinolan sisätiloissa. Ruokalistoissa on jopa tarjouksia
S-kortin omistajille. HOK-Elannon ravintoloissa esimerkiksi Kauppakeskus
Kaaressa S-kortti ei näy ohikulkijalle ollenkaan tai se on pienellä jossakin
hinnaston lopussa. 31.5.2024 Kaaren käytävillä nuorimies esitteli ja kauppasi
S-korttia ja samaan aikaan asiakas ei löytänyt toimipaikkaa, jossa S-kortista
on hyötyä, kun kortti ei ollut esillä ravintolassa, kassalla, seinällä, ei
missään. Myös henkilökunta ihmetteli tätä asiaa kysyttäessä. Onko niin että
HOK-Elannon ravintolalinja häpeää S-korttia ja siksi se ei ole esillä vai eikö
markkinamiehet osaa hyödyntää S-korttia, sehän on ylivoimainen kilpailuetu
muihin ravintoloihin verrattuna? Kymmenien vuosien takaa, historiasta muistan,
että silloisen HOK:n ravintolalinja halusi olla erossa jauhokauppiaista,
myymäläväestä. Toivoisin että nämä ajat unohdettaisiin ja katsottaisiin
eteenpäin. Tulevaisuudessa ravintola ja ruokakauppa lähentyvät toisiaan
nykyistä enemmän.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti