Heinola ei
päivitä mainoksiaan
Olen ainakin
kymmenen vuoden aikana lähes vuosittain pyytänyt Heinolaa korjaamaan virheellisen
pysäkkimainonnan Vierumäellä, suurimman hotellin nurkalla. Aluksi vastattiin,
että se ei kuulu kaupungille, sen omistaa yksityinen yritys. Oletan että
yksityinen yritys ei ole ollut hengissä moneen vuoteen. Sanotaan että Vierumäen
vieraat käyvät mieluiten Lahdessa kuin Heinolassa, en ihmettele, kun he tämän mainostaulun
näkevät. Mainostaulu antaa Heinolasta vanhan, nuhruisen, epämääräisen kuvan ja
kun vielä taulussa mainostettavista yrityksistä, palveluista yli puolet eivät
enää toimi. Ihmettelen mitä Heinolan elinkeinoyksikkö tekee ja seuraa mitä
kaupungin alueella tapahtuu? Luulisi että kiinnostaa saada Vierumäen vieraat myös
poikkeamaan Heinolan keskustassa. Uskon että Vuohkallion uudet yritykset ja
Kumpelin uudet omistavat tulevat talkoisiin mukaan, jos tämä on rahakysymys
kaupungille. En haluaisi enää ensi vuonna kuvat tätä samaa rähjäistä
pysäkkimainosta. Näkee ken elää.





